100%owy sposób na dobry temat dla bloga.

W tym wpisie przedstawię Ci banalny sposób, który działa w 100% przepadków, a który jest bagatelizowany przez większość twórców.

Wpis ten Jest częścią kursu #NieruchomosciXXIwieku

Zanim zaczniesz stosować powyższą metodę, musisz zdawać sobie sprawę, jakie warunki musi spełniać twoja strona, by można było ją łatwo monetyzować. Wszystko co powinieneś wiedzieć, dowiesz się w tym wpisie.

Teraz możemy przejść do metody, która ze stuprocentową pewnością zapewni Ci wiele użytkowników. Najpierw jednak musimy odpowiedzieć sobie na pytanie:

Co spowoduje, że ludzie będą chcieli odwiedzać twoją stronę?

To jedno z cięższych pytań podczas procesu tworzenia strony. Ludzkie gusta są ciężkie do zrozumienia i mimo, że może się nam wydawać, że temat jest wspaniały to nie będzie on angażował zbyt wielu użytkowników. Aby dowiedzieć się, czego naprawdę potrzebują internauci należałoby wykonać szereg badań i ankiet, które sprawdziłyby ich preferencje i potrzeby. Takie rozwiązanie z pewnością byłoby bardzo drogie, gdyby nie to, że… odbywa się cały czas, i ty masz dostęp do jego wyników na bieżąco!

Każdy z nas bierze udział w tym badaniu, podczas używania internetu. Każda wpisana fraza w google, każdy dodany komentarz czy zapytanie na forum – dostarcza innym osobom informacji o twoich potrzebach. Jeśli uzbiera się odpowiednia grupa ludzi z podobnymi potrzebami – Twój problem jest rozwiązany – wystarczy dostarczyć to, co było poszukiwane i masz gotowy temat na swoją stronę.

Pierwsze kroki – Jak konkretnie sprawdzać czego potrzebowali internauci?

Podstawą researchu powinno być przeglądnięcie wszelkiej maści forum i grup dyskusyjnych, zarówno w google, jak i na facebooku. Dobrze jest sprawdzić także serwisy typu zapytaj.pl. Najlepiej szukać takich tematów w branży, która nas interesuje – aby wytrwać w regularnym dodawaniu treści, musimy przynajmniej trochę interesować się i lubić dany temat. Dlaczego od tego powinniśmy zaczynać nasze poszukiwania? Na tego typu portalach codziennie pojawia się tysiące zapytań – powstają one głównie dlatego, że dany człowiek nie znalazł na nie odpowiedzi w internecie (prawdopodobnie niewystarczająco dobrze szukał). Jeśli takich zapytań pojawia się więcej, możesz poświęcić więcej czasu, by przeanalizować temat i znaleźć najlepsze rozwiązanie – a następnie podzielić się nim na swojej stronie.

W ten sposób pomożesz innym, a przez to i sobie. Już po opublikowaniu swoich treści, możesz nadal śledzić dane wątki i pomagać ludziom znaleźć twój artykuł, poprzez wklejenie linka pod zapytaniami 🙂 Jeśli jedna osoba zadała pytanie, to prawdopodobnie jest jeszcze tysiąc osób, które również szukały na nie odpowiedzi, jednak nie pofatygowały się by zadać pytanie – mając link do strony z odpowiedzią z pewnością go odwiedzą! – i to jest twoja szansa.

Istnieje jeszcze jeden ukryty plus takiego sposobu na wyszukiwanie tematu. Skoro ludzie pytają o daną sprawę, to najczęściej znaczy, że nie mogli znaleźć odpowiedzi na ten temat w łatwiejszy sposób, jakim jest wyszukanie go w google. Co to oznacza dla Ciebie? Oznacza to, że (przynajmniej na początku) unikniesz jednego z większych problemów – walki z konkurencją, gdyż taka prawdopodobnie nie istnieje, lub jest bardzo słabej jakości.

Co dalej?

Przytoczona metoda jest fundamentalna, jednak to dopiero półmetek szukania dobrego tematu. Następną czynnością, jaką powinieneś wykonać jest sprawdzenie kilku ważnych danych, w narzędziach dostępnych w internecie za darmo, a które poznasz już w kolejnym wpisie z tej serii!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zarabianiu na stronach internetowych, sprawdź inne wpisy z serii #NieruchomosciXXIwieku.


Zapisz się do newslettera.
Spam == zero