Twoje dotychczasowe posty na facebook nie dochodzą do takiej ilości ludzi jakiej byś oczekiwał? Pojawiają się tylko pojedyncze lajki zamiast setek reakcji? A może po prostu szukasz pomysłu na następny post? Świetnie trafiłeś!

Uwaga do wszystkich grafik: Istnieje dość prosta zależność, sprawdzająca się w prawie 100% – Im bardziej kontrowersyjny post, tym większy zasięg. Należy z tym jednak bardzo uważać, gdyż jak wiadomo dobre imię buduje się wiele lat, a można je zepsuć w ciągu pięciu minut. Nieprzemyślany post może nam zająć właśnie tyle czasu 😉

1. Zagadka matematyczna z obrazkami

To tylko jeden z prostszych przykładów zagadki. W miejsce owoców możesz zamieścić co tylko zechcesz. Dzięki takiej zagadce możesz łatwo przekazać jakąś informację, np. ilość dni do wydarzenia, czy promocyjną cenę produktu – zadziała to znacznie lepiej niż podanie “suchej” informacji. Jeśli chciałbyś wykonać taką akcję, a nie wiesz jak zrobić grafikę czy ułożyć dobry tekst – napisz do mnie na kontakt@lukaszsendecki.pl

Przykład znacznie bardziej kontrowersyjnego posta:

2. Głosowanie z reakcjami

Czy Polska wygra mistrzostwa świata? Wolisz android czy iOS? Książki papierowe czy audiobooki? Pytań moze być nieskończenie wiele.

W tym miejscu muszę jednak wspomnieć, że facebook w nowelizacji regulaminu poinformował, by nie używać reakcji do głosowań, jednak wiele wielkich stron nadal z powodzeniem je wykorzystuje.

3. Cytat z grafiką

Bardzo szybki sposób na posta angażującego dużą ilość odbiorców, przy okazji przekazującego pewną wartość lub rozbudzający motywację.

4. Sukces kogoś z Twojej społeczności

Mimo, że najlepiej sprzedają się informacje negatywne, to sukcesy też są w cenie. Jeśli sformułujesz posta tak, by czytelnik czuł, że to także w jakiejś mierze jego sukces – lajki gwarantowane 😉 Zawsze bardzo dobrze sprawdzają się sukcesy sportowe.

5. Mem

Nikomu nie trzeba tłumaczyć na czym polega – liczy się pomysł.

6. Własny film

W sieci funkcjonuje wiele filmów w obcym języku, do których dorabia się jedynie napisy – by były jak najśmieszniejsze. Wymaga to trochę więcej pracy, ale często się opłaca – filmy potrafią zyskiwać setki tysięcy wyświetleń. np:

Szczególnie ostatnie 2 przykłady, przy dobrym pomyśle mogą rozejść się wirusowo po całym internecie i pojawić się na tablicach tysięcy osób – dlatego dobrym pomysłem jest umieszczanie na każdym z nich loga/nazwy naszej firmy/produktu/fanpage.

Przedstawione powyżej pomysły mogą być stosowane jedynie od czasu do czasu, gdyż co prawda bardzo angażują użytkowników, lecz nie przekazują zbyt wiele treści, która jest potrzebna do zbudowania oddanej społeczności. Niemniej jednak są doskonałym sposobem na dotarcie do dużej ilości ludzi i przypomnienia o swojej stronie. Zadziałają także świetnie na mechanizmy facebook’a, który dzięki dużemu zasięgowi pokazanych wyżej postów, zwiększy nam także zasięgi innych, bardziej wartościowych publikacji. Trzeba także zaznaczyć, że przywołane powyżej przykłady postów znajdą swoje zastosowanie głównie na mniej oficjalnych fanpage.