Ten wpis jest częścią kursu – jak stworzyć własnego e-booka?

E-mail marketing to w wielu branżach najskuteczniejszy sposób na utrzymywanie relacji z klientami – czego logiczną konsekwencją (przy dobrej strategii) powinna być zwiększona liczba wejść na stronę, co z kolei pozwala na spełnianie kolejnych celów naszej działalności. Niestety, te wysokie efekty łączą się także z dość wysokimi opłatami.

Jaki system wybrać?

W tym wpisie poruszę wybór dobrego systemu dla osób, które zaczynają przygodę z e-mail marketingiem. Najpopularniejsze w Polsce to freshamail, mailchimp a także get response. Nie sprawdzałem danych liczbowych, jednak z ogólnej obserwacji wyłaniają się właśnie te marki. Którą wybrać? Z mojego doświadczenia najlepszym rozwiązaniem na początek będzie mailchimp. Jeśli wierzysz mi na słowo, możesz w tym momencie przestać czytać ten wpis, jednak jeśli chciałbyś się dowiedziec o jego zaletach, to sprawdź moje…

Porównanie

Pierwszym, najłatwiej zauważalnym elementem jest limit liczby osób na twojej liście mailingowej, do którego całość usługi jest darmowa. W Mailchimp’ie jest to okrągłe 2 tysiące subskrybentów – co przy 500 freshmaila i 0 getresponse – wypada naprawdę dobrze i prawdopodobnie wystarczy Ci na dość długo (oby jak najkrócej 🙂 ).

Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Jeśli jeszcze nie czytałeś pierwszej części tego artykułu, sprawdź część pierwszą.
Porównania ciąg dalszy…

Kolejnym bardzo ważnym aspektem, jest prostota użytkowania. Tutaj pewnie różne osoby mogą mieć różne zdania, jednak z mojego punktu widzenia (a także większości osób, których opinie słyszałem) mailchimp oferuje najbardziej intuicyjne rozwiązania, nawet dla osoby, która wcześniej nie miała związku z tą dziedziną działalności w internecie. Najgorzej w tej materii radzi sobie freshmail, w którym często osoby zaprawione w bojach napotykają czasami na problemy z obsługą tego systemu.

Równie ważnym elementem, jest wsparcie techniczne, które niestety ciężko jest mi ocenić, gdyż zmienia się to dość dynamicznie, a obecnie korzystam jedynie z usług mailchimpa – gdzie poziom wsparcia oczywiście mógłby być lepszy, jednak cały czas pozostaje na wystarczającym poziomie. Muszę tutaj zaznaczyć, że w pozostałych systemach także nie napotkałem problemów z tym tematem.

Teraz pora przejśc do tematu, który dla wielu może okazać się decydujący. Chodzi oczywiście o cenę. Tak jak wspomniałem w pierwszej części tego artykułu, mailchimp pozwala nam korzystać ze swoich usług za darmo, do czasu osiągnięcia 2 tysięcy maili w naszej bazie. W przypadku freshmaila jest to 500 osób, a get response także oferuje nam utrzymywanie za darmo 2 tysięcy kontaktów, jednak tylko przez 30 dni. Jeśli jednak zamierzamy przekroczyć te limity, to ceny mailchimpa zaczynają się już od 25$, z kolei ceny freshmaila oraz getresponse zaczynają się już od 50zł.

Ceny często się zmieniają w zależności od stopnia rozbudowania naszej listy adresów, a także od ilości wysyłanych maili, dlatego poniżej zamieszczam linki do aktualnych ofert:

freshmail

mailchimp

getresponse

Warto także zauważyć, że przeniesienie listy mailingowej z jednej platformy na inną jest bardzo łatwe – więc nie wahajcie się testowa, by znaleźć tą najbardziej dopasowaną do swoich potrzeb.